Svamp-Bob tar sig an Den Politiska Korrektheten


image370


image371

"Politisk korrekthet" är, enligt min erfarenhet, det som man alltid brukar beskyllas för att hänge sig åt, så fort man inte är av samma åsikt som en sverigedemokrat. Ämnet brukar vara av underordnad betydelse, man kan lika gärna prata om flyktingpolitik som om gäddfiske. Det är ofta ett enkelt sätt att undvika att behöva förklara sig på; varför skulle väl en sverigedemokrat ödsla tid på att debattera med någon som ändå bara går PK-maffians ärenden liksom? Bättre då att ogiltigförklara motståndarens åsikter och skita i att ta debatten.

Jag vet inte, den har potential att vara en riktig skitbok, men det är ändå ett väldigt intressant ämne den tar upp, så den duger som kvällslektyr, helt klart. Köpt för 10 spänn av en försäljare på Rådhustorget tidigare idag, en summa som till och med en student som jag kan tänka mig att undvara.

Fan, Svamp-Bob är en riktig jävla poser alltså. Värre än Van Damme för fasiken. För att inte nämna den övergödda, rosa linslusen till kanin i bakgrunden.




Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 ELIN:

jag tiker att alla borde var kära i varandra

2 Robert:

det är alla också, de flesta är bara i nån form av livslång förnekelsefas.

Kommentera här: