Rätt-ska-vara-rätt-centrat i min hjärna...

...(som för övrigt är rätt stort vissa dagar) pockar på min uppmärksamhet när jag läser den här artikeln. Och jag avskyr att jag ens orkar med att bry mig, jag vill bara ha helg nu (kom precis hem efter tentan, skrev 18 jävla A4-sidor). Men för det första så har Sven i artikeln expressiv afasi, dvs skadan sitter i brocas area i nedre frontalloben, och inte "bara" afasi. Och om man ska vara rikigt petig så har han egentligen dysfasi, då han faktiskt kan yttra några ord. Att förlora förmågan att skriva heter för övrigt agrafi, och att förlora förmågan att räkna kallas akalkuli. Jag antar att det är bekvämt och framförallt behändigt att samla alla symtom under en och samma förening, men rätt ska vara rätt. Jag lägger nu till en bild av en hjärna, och hoppas innerligt att min egen hjärna ska tillåta mig koppla av under resten av helgen. Hejdå.


image349




Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 jull:

Ska du se High School Musical ikväll :) ?

2 Robert:

Inga planer på det, än så länge iaf :-P

Kommentera här: