Min sambo försöker döda mig

I morse så märkte jag att min sambo ställt ett paket med tvättmedel på diskbänken.

Jaha, tänker ni.

Det kan givetvis betyda många saker. Kanske hade hon ställt något annat där tvättmedlet i vanliga fall brukar stå, så att det inte längre fanns plats för det där? Gick och tittade efter, men nej, där stod nu istället ingenting. Kanske hon börjat diska med tvättmedel, tänkte jag sen, men hon sa så sent som förra veckan att det nya diskmedlet vi införskaffat funkar väldigt bra, så det finner jag föga troligt.

Vad som då återstår, är att anta att hon ställt paketet där på diskbänken för att jag i nyvaket tillstånd skulle missta det för ett paket med frukostflingor, och helt enkelt fräta sönder min matstrupe och magsäck, och på så sätt dö en väldigt plågsam död. Men tji fick hon, då jag åt korv stroganoff till frukost istället (om frukosten nu verkligen är dagens viktigaste mål borde väl ändå vara ett ordentligt sådant, brukar jag alltid säga).

Dessutom så skriver Giftinformationscentralen att tvättmedel kan verka "irriterande, men förtäring av liten mängd (en munfull) är i regel ofarligt". Som åtgärd föreslås att "ge lite dryck. Kontakta Giftinformationscentralen vid symtom eller om mer än en munfull förtärts". Så bättre lycka nästa gång, kära sambo.

image336
Bevismaterial A; nopa wash n' fresh.



Sen är det med sorg i hjärtat jag läser att en av Sveriges bästa bloggar nu läggs ner. Och alla andra avundsjuka jävla tråkbloggare får väl jubla bäst dom vill, eller spekulera i hurvida han verkligen lagt av på riktigt, om han slutat självmant, om han verkligen är ångerfull i det han skrivit, etc. Han är och förblir ett komiskt geni. Dom som inte insett det för länge sen kan ju inte veta vad vare sig satir eller ironi betyder.

Det han skriver, om att det man sysslar med har blivit till ett monster som till slut har vuxit sig bortom ens kontroll, är knappast något nytt eller okänt fenomen. Kurt Cobain behandlade ämnet i sitt självmordsbrev. Jimi Hendrix pratade om det i intervjuer mot slutet av hans karriär. Hur man alltid förväntas ta saker ett steg längre hela tiden - slår man sönder två gitarrer på en spelning, så ska det göras kaffeved av tre stycken kvällen efter. Till slut når man en gräns, och man tvingas göra ett val. Alex Schulman gjorde nog rätt. Men jag kommer att sakna hans blogg som fan.





Tillägg: The Kristen Upplevelse lyckades på ett imponerande vis sätta fingret på vad det var som gjorde Alex blogg så klockren.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 S.mor:

Kära svärson!
I detta fallet är det så att om det är någon som möjligen försöker döda dej så är det isf jag....
Tänkte inte döda dej utan egentiligen rädda dej - fläkten... Den behövde en uppfräschning!

2 Robert:

Aha! Det perfekta alibit! Ni är slugare än jag först trodde! :-P

3 Fridolin B:

DenGrönaÄppelsekten kommer snart att ogiltiförklaras och upplösas!

4 Robert:

Herr Fridolin: Över min döda kropp! Du kan omöjligt rå på oss!

5 Fridolin B:

Joo, du förstår. Ni uppfyller inte alla dom krav, som
krävs för att ni skall få kalla er "sekt". "Släkt" kanske skulle funka.

6 Robert:

Sekt, betyder enligt SAOL antingen "trossamfund som avskilt sig från ett annat; avvikande religiös grupp m.m.", eller "tyskt mousserande vin". Och NÅN av dom två kategorierna uppfyller vi väl ändå? :-P

7 Fridolin B:

Ja, ni är lite avvikande...det är ni ju alltid. Men om du läser på wiki vilka 7 punkter Roy Wallis har gjort, som deffinerar en sekt, så ligger ni inte så bra till.

8 Robert:

Dom första 4 reglerna kan jag väl skriva under på, men sen... Regel 5 går helt bort, regel 6 uppfyller vi i viss mån, 7:an känns lite luddig - Att styra en liten del av någons matvanor, är ju förvisso att styra en väldigt liten del av någons liv, men det är långt ifrån totalitärt.

9 Jack H:

Alex e tbaka. Glad?

Kommentera här: