Det mystiska paketet

Fick, precis när jag var på väg ut genom dörren, ett Väldigt Mystiskt Paket (VMP) utan avsändare. Det visade sig innehålla en söt liten sköldpadda i trä. Jag misstänkte först M, men den var nästan för välpaketerad för att hon skulle ha hunnit skicka den sen hon åkte igår. Min lista på misstänkta är begränsad till fem namn (vi kan kalla dom S1, C, S2, V och B). S1 får finna sig i att vara huvudmisstänkt för tillfället, då hon har tillgång till många små sköldpaddor. Förhoppningsvis ger sig gärningskvinnan (samtliga namn på listan är kvinnor) till känna, annars får jag hyra in en kriminalanalytiker som får gå till botten med det här.

image334
Paketet. Observera hur suddigt mitt namn är skrivet.

image335
Hola! Una tortuga, por favor!




Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 ????????:

Ha, ha det var jag!!! Du har rätt: det är en kvinna!

2 Sandra:

int jag! :o spännande, jag vill också få hemliga paket.

3 Robert:

Nu är jag förvirrad! Din ip-adress säger Hässleholm, men jag känner väl ändå ingen i Hässleholm?? Kanske kopplar din ISP dig via nåt LAN som är konstigt definierat eller nåt? Fast det beror ju på om numret är fast eller dynamiskt? Eller... Usch, vet inte hur sånt här funkar. I vilket fall som helst så är jag väldigt nyfiken, och att jag nu är geografiskt begränsad till att leta misstänkta i Skåne gör ju faktiskt mitt jobb åtminstone lite enklare :-P

4 Robert:

Nej, du är strykt från listan med misstänkta, grattis :-)

Kommentera här: