Det efterhängsna skämtet


image353

Jag hittade den här strippen i en engelsk vetenskaplig tidskrift som min gymnasieskola prenumererade på, minns dock inte vad den hette (tidskriften alltså, inte min gymnasieskola). Det måste ha varit i trean nån gång, dvs antingen hösten 2000 eller våren 2001, för jag minns att jag läste tidskriften i samband med en inlämningsuppgift i Engelska C.

Jag kopierade den och satte upp på insidan av dörren i mitt röda skåp på bottenvåningen. Sen sparade jag den efter det att jag tagit studenten, har inget minne av varför. Kanske för att jag tyckte att den var för rolig för att slängas bort. Tappade sedan bort strippen ett tag, men den följde med i väldigt många flyttlass efter det, för jag minns att den satt på kylskåpet i lägenhet nummer fem i Stockholm under en period.

Och uppenbarligen hängde den med ner till Landskrona också, för min sambo hittade strippen tidigare idag, tålmodigt väntandes på mig i en bortglömd, röd mapp, som legat och samlat damm i en röd halvtransparent plastlåda sen vi flyttade in här. Nu förevigar jag skämtet genom att lägga ut det på bloggen istället, så jag slipper tappa bort det igen.

Jag tycker nämligen fortfarande att det är hur sjukt kul som helst.




Andra bloggar om: , , , , , , ,
(Jag lägger till både strip och stripp som sökord, eftersom SAOL tillåter bägge stavningarna. Intressant va?)

Kommentera här: