Dagens i-landsproblem #13

Dagens i-landsproblem: Busschaufförer som inte förstår sitt samhällsansvar.

Och nej, jag pratar inte om busschaufförer som kör för fort och sladdar av vägen så att folk dör på kuppen, eller ens om busschaufförer som kör ryckigt och pallnitar vid varje hållplats/rödljus, i tron att de sparar tid på det (jag pratar om er, lokalbusschaufförer i Lund..). Nej, jag pratar givetvis om sura busschaufförer. I morse så svarade inte busschauffören när folk sa 'god morgon' till honom. Klockan var förvisso inte ens sex på morgonen, men ändå. Le åtminstone lite lagom stelt och falskt tillbaka, så jobbigt är det inte, I do it all the time. Dåligt humör sprider sig som ringar på vattnet, och busschauffören är ofta den människa som man stöter på först under en dag. Därför förslår jag härmed subventionerade Citalopram och Zoloft till alla busschaufförer, som ett första steg mot en gladare värld.





Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 SAM:

ja du det är så rätt, jag hälsar alltid glatt (iaf så glatt som det går) på busschaufförerna men ibland vill ju vissa inte ens slänga en blick på en. varför är det så svårt liksom, är det för att jag är asiat, tro? haha ursäkta mig. jaja iaf, människor borde le mer, det smittAr ju föfan!

2 Bob:

Kollain Strages Dn blogg idag där han skriver om Sinéad O'Connor. Stark så att det förslår!

Kommentera här: