Dagens fundering

Inlägget nedanför detta består egentligen inte av funderingar på riktigt, utan var väl mer ett ögonblickets infall, strukturerat i textform (palla att ens läsa igenom nåt så pass långt liksom). Det här inlägget däremot, är en fundering på riktigt. Jag hörde nämligen ett par killar sitta och prata på tåget idag. Ni vet, utöva den verbala kommunikationens ädla konst (obs, dumförklarande humor).

Anywaaay (sagt med David Schwimmer-röst).

Den ena var helt övertygad om att det är pistoler som dödar människor, den andra var övertygad om att det är människor som dödar människor. Ni vet, den klassiska ansvarsdebatten (Och självklart är det människor som dödar människor. Människor med pistoler förvisso, men pistoler är döda ting som vi styr över). Och då slog det mig, att om det nu är så som den ena killen så ogenomtänkt hävdade, att pistoler verkligen dödar människor, då borde väl jag rimligtvis kunna skylla alla mina stavfel på min penna? I såna fall måste jag söka upp min lågstadielärare a.s.a.p., för vi har ett och annat att reda ut.

Och jag borde även ta och slå en signal till mina gamla befäl på I19. Den där minibussen som jag kvaddade mot ett pansarfordon var självklart inte mitt fel, det var minibussens eget. Kanske var det till och med VW:s fel. Ansvaret var hur som helst inte mitt. Skönt.




Andra bloggar om: ,

Kommentera här: