Att fota med tålamod

Min mobil råkade hamna i tvättmaskinen i våras, och slutade abrupt att fungera (jag vet, vad är det för jävla sätt liksom?). Och jag vet inte varför, men i mitt huvud så föddes idén om att det vore kul, på det där totalt meningslösa sättet, att låta den ligga och samla damm i några månader, så att jag sen kunde fotografera en dammig mobil. Och nu, nästan 6 månader senare, så bedömde jag att det äntligen var dags. Och här är nu bilderna. Grattis, världen.








Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Emma:

Jag fylls med en djup fascination för denna vetenskap (konst?)!

Jag har alltid undrat hur lång tid det tar för något att samla ett visst lager damm. På så sätt skulle man kunna dra slutsatser över hur länge man glömt vissa saker liggande.

2 Robert:

Sant, hade jag inte ens tänkt på(!) :-P Tjockleken på dammlagret borde öka snabbt initialt, men efter nåt år borde det avta i tillväxthastighet, för att nästan avstanna helt. Densiteten i dammlagret däremot borde väl öka någorlunda konstant under betydligt en längre tidsperiod. Vi får ansöka om någon form av forskningsanslag, så att vi kan ägna den här frågan den uppmärksamhet och tid som den förtjänar! :-)

Kommentera här: