Tentamensritualer

Följande ritualer genomföres vareviga gång som jag ska skriva tenta:
  • Jag påbörjar en rosenrotskur 5-8 dagar innan tentan. Sista tabletten tas 1,5-2 timmar innan tentan. Sen är det cold turkey fram till nästa tenta (fortsätter därmed använda onödiga låneords-trenden från förrförra inlägget).
  • 20-45 minuter före tentan börjar så tar jag alltid en Ipren, för att minimera risken att få ett sämre resultat pga eventualiteten av huvudvärk och/eller feber.
  • Jag pluggar så lite som möjligt dagen innan tentan. För att vila upp hjärnan, inbillar jag mig.
  • Jag äter en ordentlig frukost, bestående av en stor portion havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt.
  • Jag vill helst, men måste inte, höra någon av följande låtar på väg till skolan: Bohemian Rhapsody, Stairway to Heaven, ...And Justice For All, The Road to Hell eller Shine On You Crazy Diamond. Gemensam nämnare: Gåshudsbra, riktigt långa rocklåtar.
  • Tentan måste skrivas med antingen Connex-pennan eller Tågia-pennan (påminnelser om vilka skitjobb som väntar om jag mot förmodan skulle misslyckas). Helst Connex-pennan.
  • På bordet som jag sitter vid när jag skriver tentan måste följande saker finnas: 1 välfylld flaska kallt kranvatten, 2 blyertspennor (stiftvarianten) varav minst en måste ha ett radergummi på toppen, 2 bläckpennor som funktionstestats i förväg, 3 halstabletter (måste vara Vicks, smak är av underordnad betydelse, men helst citron, körsbär eller red energy).
  • Bordet jag sitter vid får inte vara placerat längst fram eller längst bak i klassrummet, och jag måste ha god uppsikt över väggklockan. Jag sitter däremot gärna närmast en vägg ut åt sidorna sett.
  • Jag måste känna mig "fräsch" när jag skriver tentan, med allt vad det innebär. Nyrakad, nyborstade tänder, rena strumpor/kalsonger, välborstat hår och så vidare.


image402
Connex-pennan. "Connex" är f.ö. franska för "kass personalpolitik".



Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

men shiiiit!
lite varning på det där du....
brukar du inte ha rena strumpor/kalsonger annars???iiiiiiiiiiiiiiiiiii!!(fjoll!!)
är du inte rädd att Ione ska se detta o angripa dina svaga punkter...tänk om hon knäcker alla dina pennor, äter upp dina halstabletter o snor connex pennan o bräner upp alla dina rena kläder tillsammans med tandborsten.....
vad gör du då?

2 Robert:

Hahaha, ja okej då, det brukar jag väl ha, men på tentor så är det extra viktigt att dom är rena :-) Dom får gärna vara nästintill oanvända.

Skulle hon göra det, så angriper jag henne som jag brukar - Genom att sätta mig där jag vet att hon kan se mig, och gäspa genom hela tentan. Störde visst henne lite på strålningsfysiktentan :-P

Kommentera här: