Stoppa honom!

Det här gör ont i själen att beskåda. Jag skojar inte. Det går ilningar genom hela kroppen, som om någon sågar på mina nervtrådar med iskalla skärvor av spegelglas. Jag tar den här sortens kränkning på stor allvar, och planerar att lämna in en anmälan till Diskrimineringsombudsmannen. Och är inte hon intresserad, så får jag ta till det tunga artilleriet och ringa Honom. Just det. Jag pratar givetvis om Sverker Olofsson. Så här får det inte lov att gå till. Jag kan redan se konversationen framför mig:

- Är det så att ni kört ett av den här killens favoritspel i en mixer?
- Ja.
- Är ni medvetna om att han inte har råd att köpa spelet,
och att det här sticker ordentlig i ögonen på den fattiga lilla lappjäveln?
- Nej.
- Är det så?
- Är det så vad?
- Är det så?
- Va?
- ÄR DET SÅ!!?

(Fotnot: Betonade ord är kursiverade. Jag gillar Sverker, träffade honom en gång i Vännäs, väldigt trevlig kille. Jag skulle aldrig få för mig att vilja ha xbox-versionen av spelet. Jag är 1/8 same, så jag får använda uttrycket 'lappjävel' bäst jag vill. Jag tror inte på själens existens, då det bara är ett religiöst påhitt, till för att separera människan från övriga djur; ett uttryck för människans övertro på sin egen förträfflighet, om man så vill)



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Egoina:

haha.. jag älskar will it blend! gillar när dom gör big mac milkshake.. har haft det i bloggen en gång ;)

2 Robert:

Haha, den är en klassiker :-P Ser så jävla äckligt ut. Du borde tvinga den där stackars Alex att dricka en sån också ;-)

Kommentera här: