Stationer jag klivit av/på vid

Blå linjen:
[ ] Akalla
[ ] Husby
[ ] Kista
[ x ] Näckrosen
[ x ] Solna centrum
[ ] Hjulsta
[ x ] Tensta
[ x ] Rinkeby
[ x ] Rissne
[ ] Duvbo
[ x ] Sundbybergs centrum
[ ] Huvudsta
[ x ] Västra skogen
[ x ] Stadshagen
[ x ] Rådhuset
[ x ] Kungsträdgården
[ ] Hallonbergen

Gröna linjen:
[ x ] Hässelby strand
[ x ] Hässelby gård
[ x ] Johannelund
[ x ] Vällingby
[ x ] Råcksta
[ x ] Blackeberg
[ x ] Islandstorget
[ x ] Ängbyplan
[ x ] Åkeshov
[ x ] Brommaplan
[ x ] Abrahamsberg
[ x ] Stora mossen
[ x ] Alvik
[ x ] Kristineberg
[ x ] Thorildsplan
[ x ] Fridhemsplan
[ x ] S:t Eriksplan
[ x ] Odenplan
[ x ] Rådmansgatan
[ x ] Hötorget
[ x ] Medborgarplatsen
[ x ] Skanstull
[ x ] Gullmarsplan
[ x ] Skärmarbrink
[ x ] Globen
[ x ] Enskede gård
[ x ] Sockenplan
[ x ] Svedmyra
[ x ] Stureby
[ x ] Bandhagen
[ x ] Högdalen
[ x ] Rågsved
[ x ] Hagsätra
[ x ] Hammarbyhöjden
[ x ] Björkhagen
[ x ] Kärrtorp
[ x ] Bagarmossen
[ x ] Skarpnäck
[ x ] Blåsut
[ x ] Sandsborg
[ x ] Skogskyrkogården
[ x ] Tallkrogen
[ x ] Gubbängen
[ x ] Hökarängen
[ x ] Farsta
[ x ] Farsta strand

Röda linjen:
[ ] Norsborg
[ ] Hallunda
[ ] Alby
[ ] Fittja
[ ] Masmo
[ ] Vårby gård
[ ] Vårberg
[ x ] Skärholmen
[ ] Sätra
[ ] Bredäng
[ ] Mälarhöjden
[ x ] Axelsberg
[ ] Örnsberg
[ ] Aspudden
[ ] Fruängen
[ ] Västertorp
[ ] Hägerstensåsen
[ x ] Telefonplan
[ x ] Midsommarkransen
[ x ] Liljeholmen
[ x ] Hornstull
[ x ] Zinkensdamm
[ x ] Mariatorget
[ x ] Mörby centrum
[ x ] Danderyds sjukhus
[ ] Bergshamra
[ ] Universitetet
[ x ] Tekniska högskolan
[ x ] Stadion
[ x ] Ropsten
[ x ] Gärdet
[ x ] Karlaplan
[ x ] Östermalmstorg

Centralt
[ x ] T-centralen
[ x ] Gamla stan
[ x ] Slussen

75 stycken! (Idén snodd från Reinaciels blogg). Två inlägg i rad med tunnelbaneanknytning nu. Riktigt jävla illa om jag får säga det själv.

Jag kan verkligen inte påstå att jag saknar mitt gamla jobb. Även om det var nåt särskilt med att susa fram genom förorterna sena sommarkvällar med Guns N Roses i mp3-spelaren på högsta volym. Doft av varm betong och nyklippt gräs. Ljudet av hjul som skaver mot räls. För att sen helt plötsligt vara inne i centrala stan, nere i underjorden. Doft av spyor och utspilld öl och damm. Ljudet av högljudda, bråkiga människor och ekande, springande steg överallt.

Vad jag däremot kan sakna är att tjäna pengar (även om de alltid kändes lite smutsiga för att de kom från connex Djävulen). Man tjänade nästan ohyfsat bra för ett jobb där man inte använde sig av vare sig kropp eller hjärna, med bara 10 veckors betald utbildning.

Jag saknar även att klämma trafikanterna i dörrarna (vissa skämt tröttar man aldrig på).

Och nu? Plugga i tre år, ta studielån, leva på existensminimum, för att i slutändan tjäna flera tusen sämre i månaden än vad jag gjorde innan. Tur att jag är övertygad om att jag gör det jag vill göra. Det är värt alla pengar i hela världen. Faktiskt.

Nu när jag skrivit blogg så oootroooligt länge (4 månader ffs), så känner jag att jag kan börja köra lite repriser. Jag menar; TV-kanalerna kör ju repriser redan efter 5-6 dar, så varför skulle inte jag kunna det liksom. Postar videon från min sista arbetsdag i tunnelbanan på nytt. Allt jag behöver, när jag känner studiemotivationen tryta, är att titta på den här videon. Jag vet vilka skitjobb man får lov att ta när man saknar utbildning. Fy fan.



Och folk i min klass undrar varför jag är så motiverad! Märkliga människor... Funderar på att sätta upp en bild på ett tunneltåg på väggen bredvid skrivbordet också. Jag dör hellre än återvänder till tunnelbanan. Eller nej, nu överdrev jag, men jag kapar hellre av mig mina lilltår. Och klipper av mig håret.

Ursprungligt tunnelbaneinlägg: Varför tunnelbanan är helvetet.

Kommentarer:

1 Minna:

svar: blåbär är det bästa :D

2 Magistern:

Skärmarbrink heter Skärmarbrink och inget annat.

3 Robert:

Rätt ska vara rätt, magistern! :-) Trodde inte att någon skulle bry sig om att lusläsa listan om jag ska vara ärlig, så därför sket jag i att göra det själv.

Kommentera här: