Hårdrockare [hjärta] Intelligens

Då är det bevisat och bekräftat i en vetenskaplig studie, det vi alla egentligen redan visste. Hårdrockare är intelligentare. Studien, som är gjord på brittiska ungdomar tillhörande de smartaste fem procenten av unga britter, visade att majoriteten av ungdomarna lyssnade på rock, och att en oproportionerligt hög procent diggade hårdrocksband som Iron Maiden, Kiss och AC/DC.

Stuart Cadwaller (forskare), tror att det handlar om att smarta ungdomar har sämre självkänsla och använder hårdrock som ett utlopp för sina känslor.
- "Kanske kan pressen det innebär att vara begåvad tillfälligt kan glömmas bort med hjälp av musik".

image130

Känner jag mig träffad av detta? Tjaa.. Jaa.. Joo.. Litegrann möjligtvis, påstår mitt förflutna tonårsjag nånstans där i de djupare belägna delarna av hippocampus. Men vad borde det innebära för mig egen del? Att jag är beroende av musik som medium för att förmedla vad jag känner? Att jag undermedvetet skäms för att jag är smart? Att jag inte gillar hårdrock på riktigt, utan bara lyssnar på det för att överleva?

Jag anser att en kompletterande studie behövs, gjord på de fem dummaste procenten av storbritanniens ungdomar. Visar det sig att de också föredrar hårdrock så bevisar det ju snarare att människor generellt har bra musiksmak, och inget annat. Och hade jag istället varit korkad hade jag (undermedvetet) skämts för det också.

Men om alla korkade människor går omkring och lyssnar på hip hop, jazz eller swing hela dagarna, då är vi något på spåren.

Artikeln: Hårdrockare är intelligenta - Metro


I övrigt så är det här annars dagens bästa nyhet.

Kommentarer:

1 Bengt:

Men detta är ju ett typiskt problem i vissa kulturer. Inser Du inte problematiken i detta? Otryggheten tar sig oerhörda dimensioner.

2 Robert:

Haha

Kommentera här: