Girlie - Provsmakningen

Idag har det varit ett underbar vårdag i ett soligt Landskrona. En sån där dag då man bara måste sitta på balkongen och äta glass. Och efter den senaste tidens s.k. "debatt" så hade vi ju inget egentligt val - Det var bara Girlie som gällde.

Positivt:
  1. Smaken - Det mesta som det är meningen ska smaka hallon brukar bara smaka syntetisk dynga. Det här var ett undantag, och ett lysande sådant. Och då man trodde att hallonöverdraget var perfektionen av smak så kom man in till själva glassen, som var om möjligt ännu godare.
  2. Formen - Jag brukar först äta det hårda överdraget på glassar innan jag äter själva "glassen", och efter x antal magnum så har det blivit barnligt lätt. Nu fick jag en utmaning, var tvungen angripa den från alla möjliga håll och kanter innan jag var nöjd.
  3. Priset - Klart prisvärd.
  4. Glasspapperet - Kändes påkostat, pråligt och lyxigt.
Negativt:
  1. Pinnen - Nån centimeter för kort, svår att hålla ordentligt i. Kanske för att jag inte tillhör den huvudsakliga målgruppen, vad vet väl jag.
  2. Mängden glitter - Röret som utgjorde pinnen hade ett 7 cm långt ihåligt parti innehållande glitter. Problemet var bara att ~1 cm var fyllt av glitter. Eller för att citera sambon: "Det var fett snålt med glitter".
  3. Underbart är kort - Glassen tog slut alldeles för snabbt. Detta är dock inget problem som Girlie har ensamrätt på - det gäller alla glassar.
  4. Glasspapperet - Enda felet på papperet är att det uttryckligen står att det medföljer en "glitter make-up stick". Jag tänker inte sminka mig med glittret, jag hade ungefär 50 andra, bättre användningsområden redan planerade.
Totalt betyg: 8/10

Som glass betraktad var det här en riktig fullträff, väldigt somrig och god. Mängden glitter var väl enda egentliga besvikelsen. Kommer förmodligen att äta många Girlie till innan sommaren är slut. Och tack vare debatten så lär det ju bli en storsäljare.

Aftonbladets artikel | SvD:s artikel | DN:s artikel | Andra bloggar om: |

Kommentarer:

1 Magistern:

Du bör bättra på din kommatering.

2 Robert:

Jag, ska, försöka, skärpa, mig, Magistern, ;-P

3 Lars:

Alltså, jag har testat glittrat och det duger alldeles utmärkt. Väldigt fast och rinner inte alls. Sitter som berget skulle jag vilja säga. :D

4 Robert:

Åhå :-) Måste testa det själv snart, har ett par rör liggandes på skrivbordet :-P

Kommentera här: