Sommarlov

Har nu "sommarlov" i en vecka innan jag ska börja jobba. Det är en märklig känsla, att kunna komma hem och vara ledig på riktigt. Jag kan sitta här utan att behöva plugga. Alls. Alla tentor avklarade, inga uppgifter som behöver kompletteras; allt är färdigt för i år. Jag kanske inte kommer att behöva anstränga hjärnan på hela dagen, eller ens på hela veckan. Det var en tämligen bekväm och avslappnad känsla som initialt infann sig.

Bara för att redan efter någon halvtimme omvandlas till en väldigt påfrestande rastlöshet. Har klättrat på väggarna hela förmiddagen nu. Har beställt kurslitteratur till nästa termin för att åtminstone känna att jag gör nånting. Ska väl snart bege mig ut på stan en sväng, men det är inte alls samma sorts sysselsättning som att lära sig något. Att gå på stan ger mental avslappning och kroppsligt välmående - Precis raka motsatsen till att sitta och plugga med andra ord.

Allt jag kan komma på att engagera mig i är bara undermåliga substitut. Jag skulle ju alltid kunna läsa i princip vad som helst som känns ens det minsta meningsfullt, men det lärandet skulle inte alls ha ett lika konkret syfte. Det måste vara så här det känns att gå på heroinavvänjning och bara ha tillgång till nån jävla Metadonspruta, fast i lightversion.

Undrar om det finns stödgrupper för såna som jag?
- "Hej, jag heter Robert, och jag är studieberoende"
- "Hej Robert"

Kommentarer:

1 mimmi:

haha. du låter som jag! ;D jag vet inte hur jag skall klara av att få semester. även om det typ är ett år kvar tills dess lix. man måste ju sysselsätta sig ;D

2 Robert:

Otroligt irriterande, precis när jag börjat få upp ångan och allt! :-P

Kommentera här: