Min manliga sida vs. min kvinnliga #2

Tidigare inlägg i serien här.

Hade egentligen tänkt ta ett uppehåll från bloggandet nu på åtminstone en vecka och försöka konkretisera fram nån form av mening med det hela, men kliar det i fingrarna så gör det. (Och dessutom har vissa bidragit med sin visdom och på så sätt påskyndat processen en aning) :-)

Hittade två test idag, manlighetstestet och kvinnlighetstestet. Utmärkt tillfälle att återanknyta till ett 4 månader gammalt inlägg med andra ord. Manlighet är uppenbarligen att pissa stående, ha ölmage, gilla filmer med många explosioner och att klia sig i skrevet, medans kvinnlighet är att vilja ha barn, sminka sig, shoppa och att gå till frisören ofta. Inga stereotyper här alltså.

Mina resultat lyder som följer:
  • Manlighetstestet: 115 poäng. Utlåtande: "Du är en mognande kille. Om några år är du redo att kallas för man. Ta en öl och lär av de äldre så blir du en god man".
  • Kvinnlighetstestet: 207 poäng(!). Utlåtande: "Du är laddad med östrogen och det råder ingen tvekan om att du är kvinnlig! You go girl!"
You go girl!? WTF!??

Det faktum att jag har för många par byxor (hur man nu kan ha det), har långt hår, ogillar allt vad snus och motorer heter, tycker fotboll är hjärndött, gillar att shoppa kläder, använder parfym emellanåt och håller efter mina naglar fällde avgörandet och gav min kvinnliga sida ett kraftigt övertag över min manliga.

Jag hamnade strax under medelvärdet för manlighet, och långt över medel för kvinnlighet. Men då den stereotypa bilden av manlighet verkar gå ut på att vara allmänt sluskig och sunkig, så har jag svårt att se resultatet som något negativt.

Ja, du hörde rätt - Jag fäller ner toalettsitsen efter mig och jag är stolt över det!

Kommentarer:

1 Lollias:

Okej... min kvinnlighet gav mig 211 poäng. You go girl!, alltså. Hmm... det trots att jag inte rakar mig, har relativt mörk röst, och inte överdrivet gillar att shoppa. (Finns det ens 20 sorters plagg?)
Tack och lov fick jag bara 63 manliga poäng, då finns det ju hopp om mig iallafall! :-) *S*

2 Robert:

T-shirt, långärmad tröja, munkjacka, tanktop, tubtop, linne, blus, skjorta, skjorta med 3/4-ärm, triangelbikini, vanlig bikini, baddräkt, bh, jeans, mjukisbyxor, bussarong, sarong, kjol, slitsad kjol, strumpor.. 20 stycken redan där, och då har jag inte ens börjat på alla otaliga sorters jackor och bh-typer det finns :-P Min sambo fick också 63 manliga poäng, och 221 kvinnliga. Skönt att det det finns kvinnor som är kvinnligare än vad jag är, måste jag medge :-)

3 Lollias:

Okej, i min värld finns
kjol, byxa, jeans, t-tröja, långärmad tröja, skjorta, kostym, väst, strumpor, trosor,
BH, kalsonger, långkalsonger. Klänning. Sen måste jag börja TÄNKA. Kavaj.
Frack. Hittills 16. Om jag börjar rabbla delarna till mina folkdräkter blir det några till, iofs, men det kräver tankeverksamhet. (Liv, förklä, hilka, bindmössa, särk, underkjol, strumpeband, vapen-nånting (kommer förstås inte på ordet bara därför), kjol har jag redan sagt, förkläsficka, sjal, stycke, hätta, blus, och så de olika skorna till det. Men de kanske inte räknas? Och ytterplagg, förstås.)
Okej, det finns över 20. Men att komma på det i testen, 20 låter MYCKET. :-)
*fnissar*
Jag behöver nog uppgradera min kvinnliga ordbok, tror jag...

4 Sandra:

173 kvinnliga poäng. bah! är nog för att jag har ett yrke där man inte kan vara så fåfäng. :p

Kommentera här: