Likhet inför lagen

image208

Föga förvånande så satt inte Paris Hilton av hela sin tid i fängelset. 45 dagar förvandlades till 23 för att slutligen bli ynka 72 timmar. Inte för att man på något sätt börjar få intrycket att kändisar kommer lättare undan än oss vanliga dödliga. Absolut inte. Och inte för att man på något sätt börjar ana att rättegångar mot kändisar bara är ett spel för gallerierna, i syfte att upprätthålla illusionen att vi alla behandlas lika och är lika mycket värda.

Förvisso spenderade Martha Stewart fem månader i fängelse, men jag har en känsla av att om det hade varit jag som hade tjänat en dryg halv miljon på insideraffärer, så hade jag suttit längre. Och hade jag och OJ Simpson bytt plats så hade jag varit dömd till döden för länge sen.

image209

Man kan inte undgå att älska citatet i slutet av Aftonbladets artikel:
- Jag hade valet att sitta av mitt straff i "pay jail", men jag avstod eftersom jag känner att media porträtterar mig på ett sätt som inte stämmer och det är därför jag vill vara på ett vanligt fängelse - för att visa att jag kan göra det och att jag behandlas som alla andra. Jag kommer att sitta av tiden, jag kommer att göra det rätta.

Man behöver liksom inte tillägga nåt, det är perfekt precis som det är. Man känner sig onekligen lite överflödig, då hon lyckas göra narr av sig själv bättre än någon annan. Hade hon bara haft lite självdistans också, så hade jag betraktat henne som ett geni.

Kommentarer:

1 Theres:

Ja de och thin lizzy.. ja men shit det är ju skit mycket man kommer att missa, det är värkligen sorg!!

2 Sarah:

haha klockrent!! men nu är hon inne igen asså?

3 Robert:

Jo, det verkar ju så. Ska bli spännande att se vad som händer framöver.

4 Ali:

Människa som människa. För att hon har knullat framför kameran och kablat ut det över varje porrkanal i världen och skämt ut sig i några idiotiska såpor ska hon inte få särbehandlas av rättsystemet.

Kommentera här: