Uppehåll

Har tvingats göra ett kortare uppehåll ifrån bloggandet på ett par dagar, då min sambo i lördags kväll först råkade spilla ut en påse frön över hela tangentbordet, tätt följt av en kopp växtnäring, som hon av okänd anledning ställt bredvid datorn. Tangentbordet slutade fungera, så jag stängde av datorn och gick och la mig (finns ju för i helvete ingen mening med att vara vaken om man inte kan sitta och irritera folk över Internet, menar jag). När vi steg upp i söndags och skulle kolla om tangentbordet börjat fungera sen den kladdiga sörjan det indränkts i självtorkat under natten, så fick vi en smärre chock:

image235

Vi sålde det snabbt på Tradera, och har för pengarna nu införskaffat ett bättre begagnat, men fullt fungerande, tangentbord. Jag har på prov infört ett förbud mot att förvara frön och växtnäring samtidigt inom en halvmeters radie från tangentbordet. Förbudet gäller från och med skrivandets stund och i sex månader framöver, då det ska omprövas.

Fotnot: Inlägget är (vagt) baserat på en sann historia. Det kan ha varit så att min sambo spillde kaffe över tangentbordet så att det slutade fungera (men man tycker ju nästan att ett tangetbord borde klara sånt). Det kan ha varit så att vi hade ett par tangentbord i reserv nere i källarförrådet, och att anledningen till att jag inte skrivit något sen i lördags kan ha berott på att jag har jobbat hela tiden.

Kommentera här: