Rymdlåtarnas 10 i topp

Det vore knappast någon överdrift av mig att säga att jag älskar topp 10-listor. Det går sällan en dag utan att jag går och arbetar på en topp 10-lista i bakhuvudet. (Jag har försökt göra en topp 10-lista över de bästa låtarna någonsin i tre år snart, utan att lyckas). Så då jag i SvD läser att de 10 bästa rymdlåtarna har röstats fram så blir jag givetvis eld och lågor. Och listan är, till skillnad från majoriteten av såna här framröstade listor, rätt okej ändå. Långt ifrån perfekt förvisso, men inte helt kass. Den ser ut så här:
  1. Here comes the sun - Beatles
  2. Come fly with med - Frank Sinatra
  3. Rocket man - Elton John
  4. Up where we belong - Joe Cocker och Jennifer Warnes
  5. Imagine - John Lennon
  6. Flashdance - Irena Cara
  7. Walk of life - Dire Straits
  8. Fly - Celine Dion
  9. Rockin' all over the world - Status Quo
  10. I believe I can fly - R Kelly
Men min vana trogen så vill jag givetvis göra några ändringar. Jag menar, vad fan gör Celine Dion och Status Quo på en sån här lista? Så här ska den faktiskt se ut:
  1. Space Oddity - David Bowie
  2. Also Sprach Zarathustra - Strauss
  3. Spaceman - Babylon Zoo
  4. Life on Mars - David Bowie
  5. Rocket Man - Elton John
  6. Alien Attack - S.P.O.C.K.
  7. Don't Stop Me Now - Queen
  8. Intergalactic - Beastie Boys
  9. Imagine - John Lennon
  10. Star Wars Main Theme - John Williams
Nåväl, just i detta vakuum som är nuet, inklämt mitt mellan ett 12 timmars arbetspass och en lång varm dusch, så känns min lista perfekt.

Kommentarer:

1 Fridolin B:

Vad hände med temat till X-files? Varför är den inte med?

2 Robert:

Ah, den skulle givetvis ha platsat bättre än temat från star wars! ja ja, den får väl vara inofficiell nummer 11 eller nåt. fan, nu blev jag sugen på att se X-Files.. :-P

Kommentera här: