Dagens nya ord

Dagens nya ord är arrestchock. Det används, uppenbarligen, för att beskriva oväntade situationer av ovanligt många arresteringar under en tidsperiod som i sammanhanget får lov att betraktas som exceptionellt kort. Ser med spänd förväntan fram emot framtida saker att chockeras över.

Rimliga gissningar på vilka chocker som kommer härnäst:
  • Värmechock - Det att chockeras av stigande temperatur (hoppas kan man ju).
  • Vägarbeteschock - Det att bli chockad av mängden pågående vägarbeten.
  • Kollektivtrafikchock - Det att hamna i chocktillstånd över att tågen avgår i tid. Vanligt förekommande i tunnelbanan.
  • Vattenchock - Det att kraftigt förvånas över nederbörd, alternativt översvämningar. Skulle även kunna betyda att man försätts i chocktillstånd över temperaturen på badvattnet.
  • Silly season-chock - Det att bli enormt överraskad över oväntade övergångar.
image229
Jag vet inte varför jag bemödade mig med att klistra ihop en fånig bild till inlägget, men nu är det gjort, så ni får vackert hålla till godo - Ett stycke chockad polis, till allmän beskådan. Hå hå, ja ja.

Kommentarer:

1 Robert:

Jaha, och nu funkar inte länken till nyheten längre. Whatever, ni får helt enkelt tro på mitt ord när jag säger att rubriken löd "Arrestchock i Skellefteå polishus".

2 Robert:

Nu hittade jag nyheten igen, så nu funkar länken som den ska. Dom hade bara fått för sig att flytta på den.

Kommentera här: