Prioriterande av energi

Jamenvafaan, jag skriver väl en till då. Sitter här bara för att jag egentligen borde sätta igång med att skriva ett skolarbete på 1-2 A4. Men just nu resonerar jag som så, att energin jag la tidigare på att skriva om Fredrik Reinfeldts ögon var energin som jag borde ha lagt på arbetet.

Energin jag använder för att skriva detta inlägg skulle bara leda till ett undermåligt arbete, och jag vill ju inte underprestera. Betyder det att det här inlägget är sämre än det om Reinfeldt? Ja, tyvärr. Vilket du snart kommer att märka, om du inte redan gjort det.

En fundering jag hade idag var hur det kan komma sig att så många som jobbar inom vården är rökare? Det övergår mitt förstånd. I synnerhet en dag som denna, då vi röntgat lunga efter lunga med KOL och cancer.

"Aj då, den där tumören ser rätt stor ut. Du kommer att leva i 6 månader. Kom så går vi ut och tar ett bloss". Total förnekelse. Förvisso lika logiskt som att börja röka över huvudtaget. Människan säger att det är vår intelligens som skiljer oss från övriga djur... Men nu var det inte det som jag tänkte skriva om, folk får röka bäst dom vill (ha ett bra liv), bara dom inte blåser sin orena rök åt mitt håll.

        
Fr. v: Scolios, bäckenben, hand och njure med kontrastmedel.

Idag har jag stött på whiplash, MS, scolios och en sprattlig liten unge som var nästintill omöjlig att fånga på bild. Jag åt kalops till lunch och lammgryta till middag. Och nu ska jag fan i mig åtminstone börja på arbetet, och sen får vi se hur långt jag kommer.

Kommentarer:

1 barajagjohanna:

Å, den vänstra röntgenbilden skulle kunna vara jag, förutom att jag är lite snedare....

Kommentera här: