Amerika ist wunderbar... NOT.

Då jag är den ende i Sverige som inte startat en sån här jävla blogg ännu så börjar det väl helt enkelt vara dags för mig med. Here I go.. eller "ordet är fritt, men man får inte säga vad som helst", som Laila Freivalds så klockrent valde att formulera sig en gång i tiden.

Jag har under den senaste veckan valt att kommunicera med diverse minst sagt korkade människor på YouTube. Mestadels amerikaner. Därav titeln. Jag har konsekvent hållit mig till ämnen som dom är så härligt trångsynta kring, ett axplock: Ateism, terrorism, Saddam Hussein och homosexualitet.

Försök att säga din mening i något av dessa ämnen utan att få höra fuck, cunt, go kill yourself, liberal bastard, slut, whore, dick, ass, dumbass, faggot, bitch, idiot, retard... du fattar. Men flest arga kommentarer fick jag då jag uttalade mig negativt om slaveri! Jag fick minsann veta att det inte var de vitas fel att svarta förslavades, utan de svartas eget! (Jag vet inte hur dom lyckades rättfärdiga det ens för sig själva, förmodligen via något halsbrytande irrationellt virrvarr till pseudoresonemang).

Och sen tilläts jag inte likställa religion med eskapism heller. Som om religion vore heligt på nåt sätt (obs, ironi). Jag är inte ens ateist, måhända agnostiker, men det är långt ifrån samma sak. Men jag har svårt att se hur det skulle vara ateisters uppgift att bevisa att Gud inte existerar, vad sägs om att lägga energi på att bevisa att han/hon/den/det faktiskt existerar istället för att (försöka) trycka ner folk för att dom har en annan åsikt. Jag har mottagit hotbrev för att jag uttryckt denna åsikt.

Och sånt värmer ju ett gammalt komikerhjärta, för att avslutningsvis citera Peter Wahlbeck.