Om jag bodde i Göteborg

Nu när jag ändå inte kan fokusera mig på mitt anatomi/fysiologi-pluggande då jag har feber så är det väl lika bra att skriva en blogg eller två, så att jag åtminstone slipper känna mig helt ineffektiv. Tänkte tipsa om tre saker som jag skulle gå på om jag bodde i Göteborg (klockrent tema för ett inlägg, eller hur?).

Sak 1:
Konsertkalas! med Ika, Åke och Göteborgsmusiken. Lördag 28:e April kl. 14:00.
"Ika Nord och GöteborgsMusiken bullar upp med clowneri, optimism, fantasi och olydig magi till utvalda mästerverk. En och annan dans lär det bli också. För vem kan väl tacka nej när skelettet Åke bjuder upp?"

Sak 2:
QUEEN - Another Kind of Magic. Fredag 16:e November kl. 19:30.
"Tillbaka till 70-talet och en musikupplevelse i toppklass med fyra stjärnsolister från Storbritannien, kör, Stockholms Sinfonietta och ett rockband som framför ett tjugotal av Oueens allra bästa låtar. En sammansättning som levererar magnifik musik för själen"

Sak 3:
Magnus Betnér. Fredag 23:e Mars              kl. 18:30 & 21:00.
Kommentarer överflödiga. Roligast i Sverige, helt enkelt. Sen är jag bitter över att ingen sa åt mig att han uppträdde här i Landskrona så sent som i måndags. Väldigt bitter.

Sen så hittade jag den här bilden, som ju nu inte har med något alls att göra, men det har förvisso inte jag heller, så håll till godo, här är en milstolpe i tv-historien som skvallrar om en tid då det krävdes precis lika mycket som idag för att få synas i tv:

Hasslehoff

Kommentarer:

1 Fröken T:

Jag är medlem i David Hasselhofs fanclub :)

2 Robert:

Haha, grattis eller nåt :-D

Kommentera här: