Oh no! SKIN! Revert your eyes! Kill your children!

Ola Salo

Jag tänkte inte skriva nån blogg idag, men här sitter jag nu. Likförbannat. Måste bara få konstatera att begreppet nakenchock precis berövats på den sista uns av innebörd det hade kvar. Och jag tror inte det är fråga om moralpanik, jag tror att det är en fråga om brist på fantasi.

Enligt susning.nu uppfanns ordet i Mars 2002 i samband med ett framträdande av Afro-Dite. Men då jag hittat den här artikeln från 1998, så innebär det att det varit stiltje i expanderingen av samtliga journalisters ordförråd i snart ett decennium. Kanske ännu längre. I alla fall på nakenchocksfronten. Lingvistiskt nytänkande efterlyses! Ett nytt ord behövs, då det här missbrukats sönder och samman.

För allvarligt talat. Det betyder ju verkligen ingenting. Att någon visat lite mer hud än vad som kan anses vara normalt för årstiden. Om jag går till ICA nere på hörnet barfota - Nakenchock. Om jag skulle åka till skolan i shorts imorgon - Nakenchock. Och om jag skulle streaka genom Universitetsbiblioteket skrikandes "Befria Tibet", så - Just det; nakenchock där också.

Nej bättre var det 2003, det här kan till och med anses vara naket.

Kommentarer:

1 Sandra:

omg ola salooooooo ^^

Kommentera här: