Kära TV4...

Kära TV4,

både jag och Ni vet mycket väl att Ni bara har ett bra program i Er tablå. Jag pratar givetvis om House, som Ni sänder klockan 21.00 på tisdagar. Min fråga till Er är då denna: Varför, oh VARFÖR, ställer Ni alltid in detta underbara program, för att istället visa allehanda intelligensbefriade galor med lika mycket nerv i som i en mosad silverfisk?

Förra gången som detta ofattbara skämt till företeelse ägde rum var för enbart tre veckor sedan då Ni valde att visa Grammisgalan, som vi alla vet var lika spännande som shoppa på H&M. Och nu är det alltså dags att ställa in programmet igen. För en gala. Och inte för vilken gala som helst. Inte Oscarsgalan, eller ens Idrottsgalan. Nej, Ni ställer in House för en jävla GE-galas skull.

När det är mer spänning i att dagen efter läsa vad Lasse Anrell skriver om galan, än att se galan i fråga i direktsändning, så vet både Ni och jag att det inte är någon vidare intressant tävling som Ni ställer in mitt House för att visa.

Jag hoppas att det här är sista gången som vi får uppleva detta ytterst pinsamma scenario, där jag sitter en tisdagskväll utan något att titta på, samtidigt som Era tittarsiffror sjunker lägre än mitt blodsocker. Och jag vill bara tillägga att jag är glad över att Ni inte ingår i de kanaler som jag betalar tv-licens för. Ha en trevlig kväll.

Kommentarer:

1 Anonym:

Håller fullständigt med dej! Jävla galor!

Kommentera här: