Confessions of a Kvalserienhärjat mind

Jag måste erkänna att jag redan hade gett upp inför kvällens match - Målvaktsspelet har definitivt inte funkat på sista tiden, inte boxplay, målskyttet, tempot... ingenting har funkat helt enkelt. Jag är glad att jag hade fel. Tror dock fortfarande att det blir Kvalserien, för även om vi lyckas vinna mot ett omotiverat HV en gång till, så tror jag inte att Frölunda förlorar mot Timrå hemma, eller att lata MODO lägger manken till för att spöa Mora på fredag.

Fast om det blir Kvalserien. Vilket det verkar bli. Jag tror inte jag kommer att orka med det. Jag känner redan nu, när det är så nära, att jag bara vill stänga av allt och lägga mig i fosterställning. Jag orkar inte ladda om en gång till. Haha. Okej, det där var måhända en grov överdrift. Poängen är bara den att ibland så önskar jag att jag inte var så djupt emotionellt involverad i något med så många kullar och dalar såsom en sport som hockey. Det är allt.
 
Men nog om det nu. Ska försöka ta mig till skolan imorgon, ond hals eller inte. Har inte råd att missa fler föreläsningar nu, kan vara sjuk efter tentan. Lyckades trots halsont och feber bra på examinationen i måndags i alla fall, även om att sticka in en slang i en låtsaspenis knappast hör till höjden av intellektuella utmaningar.

Sen så vill jag verkligen ha ett sånt här!
Kylskåp

Kommentera här: