Vi slungas hit och dit i tunnelbanetågen

image433

Såg en insändare i dagens Metro som värmde. Jag älskar när folk uttalar sig om saker som de inte vet något om. Jag ska nu i bästa besserwisseranda förklara hur det fungerar med de kraftiga inbromsningarna: För det mesta så fullbromsar tåget av sig självt, när hastigheten överstiger den maximalt tillåtna. Ibland sjunker denna flexibla gräns utan förvarning, t.ex. när man tåget kommer för nära framförvarande tåg, eller om en signal längre fram står i stopp, och det är oftast då som tågen bromsar kraftigt. Ibland bromsar dock förarna kraftigt bara för skojs skull, främst för att det ser så förbannat kul ut när folk trafikanter tappar balansen.

Sen det här med fötterna på instrumentpanelen. Det är bekvämt. Och en bekväm tunneltågförare är en bra tunneltågförare. Hur bekväm man nu kan tänkas vara, när hela ens arbetsdag går ut på att lasta på, tömma av och frakta omkring ett överstressat, högljutt pack dörrhindrande apor. Unna dessa vardagshjältar att få sitta bekvämt, och sköt ditt eget jävla liv istället (obs, fejkad irritations-humor).

image434
Fot på instrumentpanel i tunnelbanan - Dags för pedikyr...

Fan, det är idag 499 dagar sen jag sa upp mig, och det verkar aldrig bli tråkigt att klanka ner på vare sig tunnelbanan eller trafikanter. Skönt att det finns fasta punkter i ens liv ändå. En bitterhet att hålla i då åskan går. Jag älskar att hata dig, Tunnelbanan.



Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 Sandra:

I loove to haaate yoooooou (bästa låten ju, skaffa.) :D

2 Qarola:

Hur mycket du( och vi) än må hata tuben så hoppas vi innerligt att du inte hatar oss! =)

3 Robert:

Hehe, nej ingen fara, det var ju folket som härdar ut i tuben som gjorde att man trots allt släpade sig till jobbet dag efter dag :-)

Kommentera här: