Topp 10: 2007 (musik)

Topp 10, artister som jag lyssnat mest på under året som gått (via Last.fm):
  1. Queen
  2. Metallica
  3. My Chemical Romance
  4. Rammstein
  5. HIM
  6. Led Zeppelin
  7. 30 Seconds to Mars
  8. Kent
  9. Guns N Roses
  10. Coldplay

Topp 10, låtar som jag lyssnat mest på under 2007:
  1. Bohemian Rhapsody - Queen
  2. Attack - 30 Seconds to Mars
  3. Keep Yourself Alive - Queen
  4. Welcome to the Black Parade - My Chemical Romance
  5. Fix you - Coldplay
  6. Mama - My Chemical Romance
  7. Somebody to Love - Queen
  8. Cherry Bomb - The Runaways
  9. From Yesterday - 30 Seconds to Mars
  10. Son and Daughter - Queen

Topp 10, Queenlåtar som jag lyssnat mest på under 2007:
  1. Bohemian Rhapsody
  2. Keep Yourself Alive
  3. Somebody to Love
  4. Son and Daughter
  5. Seven Seas of Rhye
  6. Fat Bottomed Girls
  7. You Take My Breath Away
  8. My Fairy King
  9. Innuendo
  10. '39
Topp 10 över artister ser ut ungefär som väntat. Queen är ohotad etta, jag har lyssnat på 4,6 ggr fler Queenlåtar än vad jag lyssnat på Metallicalåtar. Kent kom väl oväntat högt upp kanske, skyller på att deras nya skiva är skitbra. Topp 10 över låtar ser väl också ut som jag förväntade mig att den skulle göra. Dock bör det poängteras att jag bara registrerat vad jag lyssnat på sen i början av september, så hela året är tyvärr inte representerat i listorna.

Topp 10 över Queenlåtar var desto mer iögonfallande, då en del låtar inte ens platsade på min topp 40-lista som jag gjorde i höstas. Och ingen I Want to Break Free, den kom först på 48:e plats bland alla Queenlåtar(!!). Listan är dock väldigt jämn, skulle jag lyssna på den 5 ggr i rad nu så skulle den hoppa upp bland topp 10, så det är inte så illa som det låter.




Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Sandra:

http://www.bustedtees.com/shirt/airguitarhero/male yaaaay

Kommentera här: