Gräsänkling, en topplista

Är gräsänkling i några dar nu. Detta är en topp 10-lista över de största skillnaderna nu, jämfört med när min sambo är hemma.
  1. Jag måste hålla reda på klockan själv. Det är ett helvete. Jag stiger upp mitt på dagen, och har hittills glömt bort uppskattningsvis hälften av alla måltider. Jag behöver en mat-och-sovklocka.
  2. Jag har lyssnat på Queen non stop hela dagen. Lyssnade på Queen non stop hela dagen igår också. Och ingen har suckat på det där kvinnligt insinuerande sättet.
  3. Jag kan kolla på hur många Bruce Lee-filmer jag vill, för tv:n är alltid ledig. Och det är rätt många ska ni veta (jag har allihop, men tyvärr bara de dubbade versionerna).
  4. Kylskåpet fyller inte på sig självt längre. Detta är ett ytterst märkligt fenomen. Jag har en teori om att det bara lyder under henne. Ska försöka tukta det imorgon.
  5. Det är, bortsett från Queenmusiken, helt knäpptyst. Det är lite som att befinna sig hemma i Norrland.
  6. Saker befinner sig alltid där jag lämnade dom. Detta gäller särskilt sådana saker som i vanliga fall alltid tenderar att få ben, t.ex. hårborstar, bläckpennor och gafflar.
  7. Hastigheten enligt vilken det brukar bli stökigt har halverats. Nedstökandet inom ett visst begränsat område är således direkt relaterat till antalet individer som befinner sig inom området i fråga. Mängden disk har däremot minskat med hela 3/4. Detta har antagligen sin förklaring i att hon använder så många konstiga attiraljer när hon lagar mat. Jag använder stekpannan.
  8. Dagarna är mycket längre. Jag kan dock inte avgöra hurvida detta beror på att det händer färre saker, så att de upplevs vara längre, om jag är snabbare, så att jag hinner med mycket mer, eller att de helt enkelt är tråkigare. Kanske är det en kombination av två eller fler av dessa hypoteser.
  9. Blommorna ser hängigare ut. Detta är också märkligt. Kanske är det så att de slappnar av när inte hon är hemma? Lite som att jag kan hasa runt iklädd enbart tjocksockar och ett par shorts? Satt förvisso en lapp på kylskåpet, det stod nåt om blommor och vatten? Minns inte riktigt. Åt hur som helst upp den, eftersom kylskåpet vägrar fylla på sig (se punkt 4).
  10. Sovrummet är kallare. Jag skojar inte. Det är fan i mig iskallt där inne. Livlöst och trist.
Vänligen ta denna lista med en nypa salt, då den består av överdrifter, generaliseringar och sarkasm (nog för att jag tror att läsarna av denna blogg börjat vänja sig vid detta koncept nu). Ja, förutom punkterna 2, 3, 5, 6 och 10 då, dessa är helt sanna. Punkt 1 är halvsann.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera här: