Cherry lips (go baby go)

Nej, jag orkar faktiskt inte skriva nåt mer innan jag går och lägger mig. Ambivalens är det nya svart, hej och hå. Imorgon ska vi ha respondentskap på vår litteraturstudie. Och nu, när man lyckats få lite distans till den, och faktiskt kan se på texten någorlunda objektivt, så ser man plötsligt alla bristerna. Kanske nån förhastad slutsats här, nån inte alltför adekvat källa där. 20 sidor effektivt ordbajsande, redo att sågas.

Det kommer att gå åt helvete, och jag kommer att le när det gör det, för det var så länge sen som jag hade något att vara arg över. Och sen kommer jag att vara jäktad som en jävla chinchilla, för jag har så mycket annat att plugga i helgen, och kommer inte att ha tid till att sitta och gå igenom det där arbetet en gång till (dessutom så planerar jag att vara bakis på söndag). Och det är då som jag jobbar bäst. När det är bråttom. Det är synd att det är det så sällan egentligen. Note to self: Bli sämre på att planera i förväg. Kanske kan bli mitt nyårslöfte.

Nej, mitt nyårslöfte ska bli att jag ska dricka betydligt mer. Öl, mjölk, vatten, vin eller absint, spelar ingen roll. Huvudsaken är att njurarna ska få jobba på som fan. Där. Ett nyårslöfte som man kan hålla.

Jag hade egentligen i avsikt att skriva nåt om de där självlysande katterna, och sen göra nåt ambivalent (obs, synonymbristshumor) utlägg om att det är rätt häftigt och att det vore kul att ha en, blandat med en massa politiskt korrekt dravel om djurförsök och bla bla bla. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Och alla vet ändå att de djurförsök som görs i medicinskt syfte ofta räddar liv. Utilitarism kontra blödighet. God natt.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: