Kryssa i alla band som du har hört.

Betygsnyckel:
0-19 = IG
20-39 = G
40-59 = VG
60-79 = MVG
80-100 = MVG +


ROCK
[x] Blink-182
[x] Red Hot Chili Peppers
[x] Nirvana
[x] Foo Fighters
[x] Queens Of The Stone Age
[x] Audioslave
[x] Nickelback
[x] The Sounds
total: 8

CLASSIC ROCK
[x] The Animals
[x] Pink Floyd
[x] Jimi Hendrix
[x] Aerosmith
[x] Queen
[x] The Rolling Stones
[x] The Who
[x] T-Rex
[x] Mean Street
total: 9

POP
[x] Britney Spears
[x] Christina Aguilera
[x] Justin Timberlake
[ ] Kelly Clarkson
[x] Simple Plan
[x] Backstreet Boys
[ ] Rachel Stevens
[x] The Beatles
total: 6

HIP HOP/ RnB
[x] 50 CENT
[ ] Fat Joe
[x] Kanye West
[x] Eminem
[x] Sean Paul
[x] Snoop Dogg
[x] 2pac
[x] D12
[ ] Xzibit
[ ] G-Unit
total: 7

METAL/Hard Core/Nu Metal
[x] System Of A Down
[x] 36 Crasyfists
[x] Thine Eyes Bleed
[x] Lamb Of God
[x] Korn
[x] Slipknot
[x] Linkin Park
[x] Mudvayne
[x] Limp Bizkit
total: 9

HEAVY METAL
[x] AC/DC
[x] Black Sabbath
[x] Judas Priest
[x] Motörhead
[x] Iron Maiden
[x] Deep Purple
[x] Led Zeppelin
[x] Jimi Hendrix
total: 8

Melodic Death Metal/Death Metal/Viking Metal
[x] In Flames
[x] Dark Tranquillity
[x] At The Gates
[x] Amon Amarth
[x] Arch Enemy
[x] Morbid Angel
[x] Children Of Bodom
[ ] Chimiara
total: 6

GOTHIC METAL
[ ] Epica
[x] Paradise Lost
[x] Nightwish
[x] Lacuna Coil
[ ] After Forever
[ ] Xandria
[x] Within Temptation
[ ] Charon
totat: 4

PUNK
[x] Sex Pistols
[x] The Clash
[x] Misfits
[ ] Towers Of London
[x] Pennywise
[x] The Dead Kennedys
[x] The Ramones
total: 6

INDIE
[x] Arctic Monkeys
[x] The Killers
[x] Blur
[x] Franz Ferdinand
[ ] Razorlight
[ ] The Kooks
[x] The Strokes
[x] The Libertines
[ ] Dirty Pretty Things
total: 6

ALTERNATIVE
[x] Muse
[x] Radiohead
[x] Skunk Anansie
[x] Placebo
[ ] Massive Attack
[x] The Darkness
[x] Portishead
[ ] The Shroud
total: 6

"EMO"
[x] Fall Out Boy
[x] My Chemical Romance
[ ] Hawthorne Heights
[ ] Funeral For A Friend
[ ] Taking Back Sunday
[ ] Atreyu!
[x] Lost Prophets
[x] Panic! At The Disco
total: 4


Totalt: 79. Betyg: MVG.
Invändningar: The Darkness är rock och inte alternative, och varken Franz Ferdinand eller Blur är indie, utan rock respektive britpop. Jimi Hendrix är klassisk rock och inte heavy metal, och jag har svårt att se vad som är "emo" med Lost Prophets, dom är väl mer åt det alternativa metal-hållet? Och är hip hop verkligen musik? I övrigt en rätt kul lista att fylla i.

Kommentarer:

1 Lollias:

Alltså - av 100 band ovan har jag hört 33. Jag kan nämna låttitlar av 19 av dessa 33.
Jag lyssnar på musik nästan dygnet om, så det handlar inte om att jag inte lyssnar på musik. Däremot har jag ingen aaaaning om VEM som gör musiken jag lyssnar på! Respektlöst, kanske.
Får lite otrevligt i magen över att jag är så "obildad" när jag anser mig vara så kunning inom musik...

2 Mee:

Hmm gå in och lyssna och tyck eller nått..bandet är iallafall på väg upp med stormsteg;)

Kommentera här: