Kommentarer:

1 Sandra:

2,3!

2 Lollias:

4,6... men då bor jag i Lappland, försök att åka med kollektivtrafik här!

3 Lollias:

Jag borde ha varit mer precis:
Global footprint 4,6
2,6 planeter.

4 Robert:

Det var det värsta! Jag är med andra ord rätt omiljövänlig av mig, trots att jag inte äger någon bil, och trots att jag alltid åker kollektivt eller går/cyklar. Dumma test.. :-)

5 Dennis:

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.1 PLANETS.

6 Magistern:

Ja du Robert.. när t.o.m. jag får färre planeter än du, då är det illa. "If everyone (...) need 4.8 planets.". Total footprint 8.7.
Jag vill minnas att jag gjorde det där testet för nåt år sedan och då konstaterade jag att bussåkande drar upp din miljöpåverkan rätt saftigt.
Och bara därför gjorde jag samma test men klickade i att jag åker, ja.. nästa högsta på kollektivtrafik iallafall och hör och häpna - 7 jordklot. Det stödjer alltså min tes om att bilen kommer att rädda världen, inte kollektivtrafiken (och eftersom syftningsfel är ett vanligt problem med mitt tangentbord såhär dags efter en arbetsdag så menar jag alltså att kollektivtrafiken inte kommer att rädda världen).
Slut kom.

7 Robert:

Minskar jag mitt kollektivtrafiksåkande från högsta till lägsta nivån så är jag nere i 2.1 planeter. Till saken hör att jag enbart åker trådbuss och tåg dessutom, så det är inga utsläpp whatsoever (beroende på var elen som driver bussen/tåget kommer ifrån då, förvisso).

8 Magistern:

Med tanke på vart du bor är det säkerligen importerad kolkraft från Tyskland och Polen. Fy dig.

9 Robert:

Jao, fy faen. Om jag var jag (vilket det inte alls är fastställt att jag är), så skulle jag arkebusera mig själv.

Kommentera här: