Dagens i-landsproblem #6

Ett helt drös i-landsproblem innan jag går och lägger mig:
  • När hundralapparna är slut i bankomaten så att man måste ta ut en hel jävla femhundring. Det sabbar hela min budget, då jag vet att jag lättare gör av med pengarna om jag har dom på mig.
  • Att R-tangenten på mitt tangentbord (det som jag var tvungen att byta till då någon spillde kaffe över det andra) är glapp, så att jag måste koektuläsa (koRRektuRläsa) allt jag skriver. Mitt förnamn består för övrigt till 1/3 av just av bokstaven R. Ironiskt så det förslår.
  • När solen reflekteras på tv:n så att man inte kan spela tv-spel. Och när det väl regnar sen så får man istället nintendotumme av för flitigt spelande, så då kan man likförbannat inte spela.
  • När batterierna i mp3-spelaren dör i samma ögonblick som man sätter sig på bussen/tåget. Händer minst en gång i månaden. I värsta fall så tvingas man snällt sitta och lyssna på vad folk runtomkring en pratar om. Sååå jääävlaa tråååkigt.
  • När man hamnar bakom en rar gammal tant i kön till kassan på Citygross, som insisterar på att betala med jämna småmynt. Dagens stressiga samhälles fiende nummer ett.
  • När man råkar äta något som är för varmt, vanligtvis en lite för stor bit kokt potatis, så att man skållar gommen så illa så att huden lossnar och det tar två-tre dagar innan det känns bra igen.
  • Att man blir sådär jobbigt pigg av att borsta tänderna, precis när man ska gå och lägga sig. Det är den enda anledningen till att jag fortfarande sitter här för övrigt.
  • När man ska byta namn på en fil på datorn, och råkar dubbelklicka för snabbt på den så att man råkar öppna den istället.
  • Att ha för många prylar i förhållande till yta att ställa dom på. Mer än en sak lever väldigt farligt här hemma. Alla saker utom sköldpaddan och tv-spelen. Och förmodligen min sambo.
  • När man, precis efter att man har möblerat om och är skitnöjd, märker att antennkabeln till tv:n inte når till vägguttaget. Hände mig förra veckan. Händer fortfarande. Orka gå 5 minuter in till centrum för att leta efter en längre sladd liksom.
  • När man precis ska somna, och kommer på att man glömt att ställa väckarklockan. Ännu värre, om man som jag använder alamet på mobilen som väckarklocka, och inte ens vet var mobilen är. Bara att sega sig upp och leta igenom hela lägenheten.
  • När man ska tanka bilen, och parkerar med tankluckan på fel sida. Händer iofs inte mig personligen, då jag inte har någon bil, men jag känner många omkring mig som drabbats. Det händer nu, idag, i Sverige.
  • När man står på knä och knyter skorna i hallen, och blir bländad av sköldpaddans UV-lysrör. Kanske svårt att relatera till, ni får helt enkelt tro mig när jag säger att det är jobbigt, ok?
  • Och nu har jag hunnit bli hungrig, trots att jag redan borstat tänderna, så jag måste äta nåt, och sen borsta dom igen. Och då kommer jag givetvis att bli sådär jobbigt pigg på nytt! Helvete också.
Ska livet vekligen behöva vara så här jävla svårt? (Obs, sarkasm).
Sitter du på nåt i-landsproblem så dela gärna med dig. God natt!



Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Anonym fegis:

Tipselipips.
När du byter namn på filerna.
Markera och sedan F2.
Füngerar i alla sistem kompis.

2 Robert:

Oj oj, nu jävlar ska här bytas namn på saker och ting!

3 Snodden:

Varför gnälla att man måste ta ut en femhundring när hundringarna är slut.En annan som inte hat någon femhundring blir utan stålar när hundringarna är slut i automaten.Förstår inte att man orkar bekymra sig om bilister som skapar sig problem när dom ska tanka.Och dessutom verkar du vara en jävla TOFFEL så förstår att du har problem..

4 Robert:

'Toffel' som skällsord? Intressant.

Kommentera här: