Siffror utan betydelse

Ny opinionsmätning, nytt tapp för Kd, ny ökning för Sd. Varför siffrorna är betydelselösa? Jo, för att Kd:s tapp bara är en missnöjesuppvisning från dess trogna väljargrupper. Tids nog till nästa val kommer dom att komma krypande till korset igen. Men de får ju gärna bevisa att jag har fel.

Hade tänkt utveckla mig ytterligare, men Peter Andersson hade redan kläckt ur sig allt som behöver sägas i ämnet. Jag har ännu inte lyckats hitta en Sd-blogg som inte nästan uteslutande har handlat om att göra narr av och se ner på invandrare, islam och kommunism. Det är rädsla det handlar om. Rädsla för det som är annorlunda. Det är inte ens politik. Egentligen.

Artiklar om opinionsmätningen: DN & SvD.

Kommentarer:

1 Ylva:

Det märks att du lyssnar på vad alla pk har sagt om SD. Om du vill lära känna en människa, ska du fråga dennes fiender hur den är, eller kanske ta och prata lite med personen ifråga? Att det handlar om att sk "rasister" är rädd för det som är annorlunda är väldigt långt från sanningen och visar bara på att du springer maktens ärenden. Jag, som kallar mig nationell, vill påstå att det är rasistiskt att tvinga muslimska kvinnor ta av sig sin slöja (som SD vill) samt att tvångsflytta invandrarfamiljer till Danderyd bara för att "blanda". Det är även rasistiskt att utrota svenskarna, som just nu sker på ett oerhört smart sätt, nämligen genom invandring. Vakna Sverige!

2 Hashomer:

KD tappar väljare i rekordfart mycket beroende på att partiet sålt sin själ till herr Reinfeldt och övergivit sina värdekonservativa principer.Ta tex det här med abortturismen.Vilket sjukt förslag - och som vanligt ska väl skattebetalarna vara med och betala.Räcker det inte med en invandringskostnad/årligen överstigande 12 miljarder?Så som allt utvecklas kommer sd att bli ett alternativ för allt fler bortglömda,bortkvoterade etniska svenskar.Ska vi slå vad?

3 Toppe:

Vill bara påpeka till "Hashomer" att invandringen kostar mer än 260 miljarder per år, och då är ALLT inräknat. Enligt communityn Lunarstorm kostar invandringen 5 miljarder per år + lite andra kostnader, men enligt migrationsverket kostar invandringen 25 miljarder per år.. Vem ska man lita på? (Tänk då på att en pensionerad invandrare får 10.000kr per mån, sjukvård är gratis för asylsökande, alla bidrag kommuner får för att ta emot immigranter, TBC-ökningen och dess kostnader m.m...) Om jag ogillar sjukvårdspolitiken, är jag sjukvårdsfientlig då?

4 Robert:

Ylva: Min uppfattning har jag skaffat mig dels genom att läsa vad olika Sd:are skriver på nätet, dels genom att lyssna på vad Sd:are i den här stan (Landskrona) har att säga. PÅ vilket sätt "utrotas" svenskar genom invandring? Befängt sätt att se på saken.

Hashomer: Det kan vi väl göra, men jag sätter inte mer än 20 spänn, då risken finns att du faktiskt kommer att få rätt.

Toppe: Finns otaliga siffror på hur mkt invandringen kostar. Långt ifrån alla tar med det faktum att invandringen faktiskt är en inkomstkälla också. Om en familj kommer hit, rotar sig, får jobb, betalar skatt etc, så är dom givetvis en inkomst och ingen utgift. Men jag förstår att Sd:are gärna väljer att tro på den största kostnadssiffran, då den gynnar deras retorik bäst.

5 Ylva:

I en dokumentär på SVT förra året "om detta må vi inte berätta" sades att av alla invandrare i Sverige är det 30 % som har arbete.
Du ser desstuom inte längre än vad näsan räcker. Då det i historien var "arier" ända ner i Egypten, men idag är det ju definitivt inte så, pga invandring genom historien till de länderna. Romarrilet styrdes av vita, men grekerna är ju inte helt vita, och varför är de inte det? Jo, pga invandring! De har blandats ut med mörkare människor, och på så sätt har ju vita utrotats med tiden. Du kan ju än finna spår av "arier" i afghanistan idag tex, då det finns vissa blåögda. Norden är den sista anhalten där helt vita bor, förneka det inte, blonda och blåögda är utrotade om några hundra år med den skenande invandringen. Och vad innebär mångkultur för dig? Inkluderar det inte mångfald av hårfärger, hudfärger, ögonfärger, genetiska egenskaper..? Tacka vet jag etnopluralism, den sanna mångfalden! (Ja usch vad vi svenskar var tråkiga och lika för 100 år sen då vi levde i ett homogent samhälle. Spettekaka i söder och pitepalt i norr. Man kunde se skillnad på en smålänning och en dalmas, alla dialekter, folkdräkter, kulturer, sånger, mat, ja, usch vad vi var homogena och trista. Konstigt att vi inte blev ihjältråkade av varandra..) Men i ett mångkulturellt samhälle är det så roligt, konsumera till döds och individualism så man spyr! Till bekostnad av att svenska flickor våldtas, otryggt och våldsamt samhälle, no-go-areas, åsiktsförtryck, hujhuj..

"Om du vill lära känna en människa (ND), ska du fråga dess fiender (makten), eller den själv?"

6 Ylva:

I en dokumentär på SVT förra året "om detta må vi inte berätta" sades att av alla invandrare i Sverige är det 30 % som har arbete.
Du ser desstuom inte längre än vad näsan räcker. Då det i historien var "arier" ända ner i Egypten, men idag är det ju definitivt inte så, pga invandring genom historien till de länderna. Romarrilet styrdes av vita, men grekerna är ju inte helt vita, och varför är de inte det? Jo, pga invandring! De har blandats ut med mörkare människor, och på så sätt har ju vita utrotats med tiden. Du kan ju än finna spår av "arier" i afghanistan idag tex, då det finns vissa blåögda. Norden är den sista anhalten där helt vita bor, förneka det inte, blonda och blåögda är utrotade om några hundra år med den skenande invandringen. Och vad innebär mångkultur för dig? Inkluderar det inte mångfald av hårfärger, hudfärger, ögonfärger, genetiska egenskaper..? Tacka vet jag etnopluralism, den sanna mångfalden! (Ja usch vad vi svenskar var tråkiga och lika för 100 år sen då vi levde i ett homogent samhälle. Spettekaka i söder och pitepalt i norr. Man kunde se skillnad på en smålänning och en dalmas, alla dialekter, folkdräkter, kulturer, sånger, mat, ja, usch vad vi var homogena och trista. Konstigt att vi inte blev ihjältråkade av varandra..) Men i ett mångkulturellt samhälle är det så roligt, konsumera till döds och individualism så man spyr! Till bekostnad av att svenska flickor våldtas, otryggt och våldsamt samhälle, no-go-areas, åsiktsförtryck, hujhuj..

"Om du vill lära känna en människa (ND), ska du fråga dess fiender (makten), eller den själv?"

7 Ylva:

I en dokumentär på SVT förra året "om detta må vi inte berätta" sades att av alla invandrare i Sverige är det 30 % som har arbete.
Du ser desstuom inte längre än vad näsan räcker. Då det i historien var "arier" ända ner i Egypten, men idag är det ju definitivt inte så, pga invandring genom historien till de länderna. Romarrilet styrdes av vita, men grekerna är ju inte helt vita, och varför är de inte det? Jo, pga invandring! De har blandats ut med mörkare människor, och på så sätt har ju vita utrotats med tiden. Du kan ju än finna spår av "arier" i afghanistan idag tex, då det finns vissa blåögda. Norden är den sista anhalten där helt vita bor, förneka det inte, blonda och blåögda är utrotade om några hundra år med den skenande invandringen. Och vad innebär mångkultur för dig? Inkluderar det inte mångfald av hårfärger, hudfärger, ögonfärger, genetiska egenskaper..? Tacka vet jag etnopluralism, den sanna mångfalden! (Ja usch vad vi svenskar var tråkiga och lika för 100 år sen då vi levde i ett homogent samhälle. Spettekaka i söder och pitepalt i norr. Man kunde se skillnad på en smålänning och en dalmas, alla dialekter, folkdräkter, kulturer, sånger, mat, ja, usch vad vi var homogena och trista. Konstigt att vi inte blev ihjältråkade av varandra..) Men i ett mångkulturellt samhälle är det så roligt, konsumera till döds och individualism så man spyr! Till bekostnad av att svenska flickor våldtas, otryggt och våldsamt samhälle, no-go-areas, åsiktsförtryck, hujhuj..

"Om du vill lära känna en människa (ND), ska du fråga dess fiender (makten), eller den själv?"

8 Ylva:

Förlåt för att det blev 2 extra inlägg..

9 Robert:

Jaså, det är blåögdheten som du vill bevara? Ett sånt "tänkande" som du presenterar förutsätter att man väljer att dela in människor i små, små grupper efter deras utseende. Jag gör inte den indelningen, då den är fullständigt intetsägande, onödig och faller platt i sin egen överflödighet.

Hade du valt att vilja slå vakt om det svenska språket till exempel, så hade jag kanske kunnat ta dig lite mer på allvar, men om det enda du bryr dig om är att bevara de recessiva anlag som du anser vara "svenska" så framstår du ju bara som ytlig. Och sen när blev det ett allmänt känt faktum att bara brunögda män är våldtäktsmän egentligen? Och vad har konsumtion med det här att göra? Och var är det här otrygga samhället du pratar om? Jag bor iaf inte i det.

Och mångKULTUR innebär för mig just vad ordet betyder - Något som är influerat av flera olika kulturer. En människas utseende är inget exempel på kultur. En musikstil kan vara det. Olika sorters mat är det.

Tur att åtminstone en av oss ser så långt som näsan räcker, för du verkar vara helt blind. Alternativt väldigt blåögd.

10 Ylva:

Ja, personhopp är vanligt från de som inte kommer med något egentligt konkret att säga.
Det är bara att läsa på BRÅs sida, att gruppvåldtäkter är ett "importerat" brott. Kanske skedde av svenska narkomaner en gång per decenniumm innan massinvandringen tog fart på 1970-talet. Media berättar sällan etniskt ursprung på våldsverkare, men är det en svensk gör de det gärna (ex Hagamannen). Men de 4 somaliska pojkarna som våldtog och misshandlade 2 svenska flickor blev svenskar och finsk i media. (Invandrare är svenskar då de begår brott, men invandrare då det är synd om dem).

Du koncentrerar dig på blåögdheten, att det är bara den jag vill bevara. Det är fel, jag vill bevara alla färger på ögon, hud och hår, alla kulturer, seder och religioner, opåverkade av varandra. De är tillräckligt kapabla att berika sig själva..

Och eftersom du inte förstår det där med konsumtion så är vi inte riktigt på samma nivå. Pengar har en stor faktor i invandringen, som är bara en pusselbit för att de internationella företagen ska tjäna multum på rotlöshet och individualism då vi finner kulturen i musik, kläder och annat (köpbart). Det är så många fler och större faktorer som spelar in än bara invandringen. Men, orkar inte gå in på det.

Ang mina recessiva gener så handlar det självfallet inte bara om det. Genetiska egenskaper spelar stor roll varför vi västerlänningar skänker en massa pengar till fattiga länder, varför vi känner empati för andra. Det är en vacker och ny egenskap för människan, men kan också bli vårt fall. Likaså blåögdheten är en typiskt svensk egenskap, som i ett homogent samhälle är brukbart, men i dagens samhälle utnyttjas den snarare. Jag är blåögd, men inte blåögd, inte nu längre.. =)

Jag antar att du sväljer nästan allt media och makten tutar i dig. Gör dig en tjänst, ta reda på vad SD och ND (helst den snarare) tycker genom att fråga dem själva, istället för att sitta på anti-rasistsidor och läsa struntprat om dem. Så kanske du får svar på frågor som du innerst känner att du har, men inte kan formulera.

Jag har tyckt som du, men fick nog en dag för 2 år sedan och sökte på internet om alternativ fakta om Sverige och världen, både på vänster- och högerextrema sidor samt utländska. Jag är ingen outbildad vardagsrasse som sitter och lyssnar på vit maktmusik, snarare tvärtom. Det är skönt att veta att fler välutbildade vanliga människor börjar vakna ur sitt självförakt och tycka som jag.

Hoppas du missuppfattar mig rätt. Ha ett gott liv och att dina barn liknar dig själv, hehe

11 Thoralf A:

Som sverigedemokrat välkomnar jag denna opinionsundersökning och jag är inte överraskad. Jag tror personligen att SD:s framgångar inte beror så mycket på att väljare gått från KD till SD.
Socialdemokraterna har valt ny partiledare Mona Sahlin! Det är den stora anledningen till att SD går framåt men den slutsatsen/kopplingen vill ingen i media göra.
Besök min hemsida och lär känna en sverigedemokrat.
http://web.telia.com/~u49502520/

12 Robert:

På vilket sätt visar Brå:s statistik att gruppvåldtäkt är ett importbrott? Det faktum att antalet anmälda brott ökat samtidigt med invandringen? I såna fall är utsläpp av miljöfarliga gifter också ett importerat brott.
Läs Landskrona Posten förresten, dom påpekar i regel enbart etniskt ursprung på brottslingar då de kommer från forna Jugoslavien, aldrig annars. En tidning i din smak, med andra ord.
Jag anser mig svälja en rätt liten del av den bild som massmedia ger (vilket jag redan sagt), och jag tycker inte att man är pk bara för att man inte sympatiserar med Sd. Dom är, om man får tro deras partiprogram, bara ett enfråge/missnöjesparti. Och då jag inte är missnöjd för 5 öre så ser jag ingen större idé med att gå på det dom säger.
Jag tycker snarare det låter som att det är du som väljer att svälja allt som som Sd (o dyl) säger, än att det är jag som sväljer det som media säger. Jag misstror inte Sd på samma sätt som du verkar misstro media. Jag är bara emot allt det jag hör deras företrädare säga, och allt som står i de reklamutskick jag fått av dom, och allt det som står i deras partiprogram, och allt det som medlemmar i partiet skriver i sina bloggar.
Vem vet, kanske jag också gör samma övertygelseresa som du en dag. Jag betvivlar det, då tron på människors lika värde är för djupt förankrat i mig, men jag kan ju inte helt utesluta det.
Och oroa dig inte, är det nåt som jag är bra på så är det att missuppfatta människor :-)

13 Robert:

Thoralf A: På vilket sätt är Mona anledningen till ökningen? Har läst denna åsikt i många olika bloggar vid det här laget, ofta ackompanjerade av bilder med henne i slöja, uppenbarligen i syfte att förlöjliga (vilket ju verkligen är rätt sätt att gå till väga om man vill framhäva sig som ett seriöst parti), utan att en enda gång fått resonemanget förklarat för mig. Visst, förklaringar har givits, men inga som jag anser faller inom ramen för vad som kan anses vara rimligt eller ens särskilt logiskt?

14 Ylva:

Landskronaposten har jag inte läst, men tack för tipset!
Här är en länk till en pdf-fil som är skrivet av BRÅ.
http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=216&category_id=2
Jag ber om ursäkt, jag hade ganska fel. Men. Där står det i slutet av s.4 att 58% av gruppvåldtäktsmännen var svenskar, varav en fjärdedel hade invandrarbakgrund (minst en förälder utomlands född). Du vet väl, att i statistik räknas även ny-svenskar in som svenskar. Så, statistiken är ju ren förbannad lögn. Menmen. Vi svenskar har ju heller ingen gemensam historia längre, tillsammans med de nya svenskarna. Vi etniska svenskar räknas ej heller som en egen kategori, utan alla "svenskar" kläms in där.
Nåväl, fortsätter du läsa så står det att 20% av brotten i Sverige begås av invandrare. Där är nog inte andel ny-svenskar inräknade, då de inte längre räknas som invandrare. Ja, det står ju även att just våldtäkter är det brott som invandrare mest står för. Samt att invandrare är överrepresenterade i brott överhuvudtaget.
Nu är det så att jag struntar i hur många brott de begår, "vi" begår ju också brott. Fokus flyttas så lätt från det riktiga problemet, makthavarnas svenskfientliga politik och maktmissbruk. Det är de som det är fel på, inte invandringen!
Så kommer du säkert att påpeka att det inte står nåt om att gruppvåldtäkt är ett importerat brott. Jag tycker det räcker såhär.

15 Robert:

Tack för länken, rätt intressant läsning.
Jag ser dock inte att statistiken skulle vara lögn på det sätt som du menar. Är man född i Sverige så är man självklart svensk, oavsett var ens föräldrar kommer ifrån. Ska man vara petig så är jag, som är same, en av få som på riktigt skulle kunna hävda sig som urinvånare i det här landet. Men jag tycker att en sån uppdelning av människor är fel. Känns som om man strävar mot nån form av syndikalistiskt ideal, om man ska dra ett sånt resonemang till sin spets, som inte alls passar i dessa EU-tider. Och högerpolitiskt är det knappast.
Jag kan hålla med om att andelen brott som begås av invandrare är större än den andel av befolkningen som invandrat, det kan inte förnekas. Men det är där som så många Sd:are tyvärr slutar att resonera. Man måste se ett steg längre, och leta efter orsaken till att det är på det sättet. Här är en bra artikel i det ämnet:
http://hd.se/landskrona/2007/03/11/utanfoerskap-grogrund-foer/

16 Robban:

En Kalmar politiker har fatt fram siffor pa kostnader for invandrare. Kalmar skull ta emot 20 st, totalt kostade det runt 800.000 per person/ar vilket ar ovanligt hogt. Beloppet varierar fran fall till fall och i olika orter. Genomsnittet ligger nog lagre. Som exempel sa blir 800.000 kr x 1 miljon = 800 miljarder kr. Det skulle vara intressant om Alliansen skulle redovisa de sanna beloppen, jag tror alla skulle tappa andan om sanningen kom fram.

17 Robert:

Verkar onekligen vara något av ett matematiskt svart hål att beräkna, med så enorma variationer i resultatet. Den Kalmarpolitiker du nämner, räknade han på vad det skulle kosta initiellt när de anlände, eller tog han med i beräkningarna vad det skulle kosta efter några år, då en del fått jobb, börjat konsumera etc?

Kommentera här: