Nej, jag tycker inte det

Vårbudget presenterad. Bortglömd grupp: Studenter. Men den gruppen lär visst glömmas bort oavsett regering. Och oavsett hur pratet gick inför valet. Spontan tanke, efter att ha orkat läsa de första 20 sidorna i budgeten, och sen fastat för sammanfattningar i diverse tidningar istället: Fattiga blir fattigare och de som har sitt på det torra redan blir... torrare(?). Nya Moderater my ass...

I övrigt idag: Fajten mellan Möller och Huttunen är intressant att följa. Meningsskiljaktligheter utan möjlig vinnare är alltid intressanta, ur ett socialpsykologiskt perspektiv. Vem ska i slutändan visa sig vara den större människan? Mitt tips: Ingen.

Kommentarer:

1 Lollias:

Jamen HALLÅÅ!!! Bleve du verkligen förvånad över att moderaterna för moderat politik??? Du förvånar mig. Mitt hopp stod till att koalitionsregeringen skulle falla på eget grepp även denna gång, och inte kunna lösa regeringsbildandet ens, men tyvärr lyckades de, "kosta vad det kosta vill", lösa den biten. Så nu sitter de där, och tyvärr är det inte bara de moderata väljarna som får skylla sig själva, utan även vi med hjärna (eller öht något i skallen) som inte röstade blå gröt får betala dyrt...

2 Robert:

Haha, nej egentligen inte. Men en liten gnutta hopp fanns ju nånstans i bakhuvudet, nu när M gick till val med en vänsterpolitik. Men det var ju förra året och glömt för länge sen nu. Och nu blev jag sugen på både gröt och blåbär samtidigt!

Kommentera här: