Komiska CV-missar

En amerikansk jobbsökarsajt har tagit reda på de underligaste sakerna folk skriver i sina CV:n. En jobbsökande...
  1. ...bifogade ett brev från sin mamma.
  2. ...skrev sitt cv på ett ljusblått papper med teddybjörnar som ram.
  3. ...förklarade en period på tre månader utan jobb med att han försökte komma över sin döda katt.
  4. ...specificerade att hans möjlighet att jobba fredag, lördag och söndag var begränsad eftersom helgen var hans tid att dricka alkohol.
  5. ...skickade med en bild av sig själv i hejarklacksutstyrsel.
  6. ...ritade en bild på en bil på kuvertet och skrev att bilen skulle vara en present till chefen som anställde honom.
  7. ...listade sina hobbies som inkluderad att sitta på en skyddsvall och titta på alligatorer.
  8. ...nämnde att hennes syster en gång hade vunnit en tävling i jordgubbsätande.
  9. ...skrev att han jobbar bra naken.
  10. ...förklarade en häktning med att säga: "Vi stal en gris, men det var en riktigt liten gris".
(Från E24)

Jag vet inte, sådär jätteskumma var de ju inte. Känns mer som skämt som folk som skrivit ett par hundra jobbansökningar slänger in för att roa sig själva och förhoppningsvis även nån annan.

Jag har använt mig av en mycket bättre variant av nummer 3 för övrigt, fast inte i min CV utan på en jobbintervju. Kvinnan som intervjuade mig frågade vad jag gjort de senaste 6 månaderna, då jag inte jobbat, och jag sa som det var: Att det var den första perioden på flera år då jag varit ledig i mer än två veckor i sträck, så jag hade väl mest festat och sovit om vartannat.

Jag fick sedemera jobbet.

Kommentera här: