En bloggutmaning

Fick en bloggutmaning för några dagar sen som jag tänkte ta itu med nu. Den lyder så här:

INSTRUCTIONS: Write 15 statements, intended to 15 different people; good/bad things you've always wanted to tell them. Never tell which one is to whom.

  1. Hur jävla trög får man lov att vara egentligen? Take a fucking hint nån jävla gång - Jag gillar dig inte, jag har aldrig gillat dig, jag kommer aldrig att gilla dig. Det tog mig en vecka att komma fram till det. Det har hittills tagit dig 7 månader att missa att jag totaldissar dig.
  2. Ibland funderar jag över hur annorlunda allt hade varit. Inte för att jag på något sätt är missnöjd nu - jag kunde inte ha varit lyckligare, men man kan inte låta bli att undra. Jag vet nu i efterhand att jag valde rätt som stannade kvar, men hade jag fått frågan för 2 år sen så hade svaret varit annorlunda.
  3. Jag hatar dig inte. Jag skulle aldrig kunna hata en annan människa. Sluta vara så förbannat paranoid hela jävla tiden.
  4. Jag tycker att det är synd att vi glidit ifrån varandra lite de senaste 3-4 åren. Det blir kanske lätt så, när vi bor så långt ifrån varandra. Jag ska försöka bättra mig, och höra av mig oftare. Jag räknar dig fortfarande som min bästa vän.
  5. Lämna honom då, om han nu är en så förbannat dålig pojkvän. Vi vet båda två att du ändå förtjänar bättre. Du kan väl ändå inte på fullaste allvar föreställa dig ett långt och lyckligt liv ihop med den där slapptasken? Inte för att det är min sak att lägga mig i, men skaffa en jävla ryggrad nån gång.
  6. Jag har aldrig riktigt begripit mig på dig. Hur mycket av det du säger är bara yta, och hur mycket är verkligen du? Vet du ens själv?
  7. Jag förlåter dig. Det gjorde jag för flera år sen, men jag har aldrig sagt det. Känns konstigt att säga en sån sak till en människa man inte ens känner längre liksom.
  8. Börja prioritera det som faktiskt är viktigt, istället för att bara flänga omkring som om du fortfarande vore 14. Det är dags att växa upp, och det nu. Förutsatt att du vill nåt med ditt liv, dvs.
  9. Jag tänker fortfarande på dig rätt ofta. Jag minns fortfarande var jag befann mig, vad jag gjorde, vilka kläder jag hade på mig, när jag fick veta att du var död.
  10. Jag är glad att du hittat nån som faktiskt är vettig för en gångs skull, och inte ännu en reinkarnation av Belsebub i en kvinnas kropp. Hoppas det håller!
  11. Klickade det inte så klickade det inte. Inga konstigheter. Get on with your life.
  12. Jag säger inte det här bara för att imponera på dig nu, men det är faktiskt jag som är Batman.
  13. Du kommer aldrig att förstå dig på mig, hur mycket du än försöker. Vi är inte på samma nivå. Varken intellektuellt, emotionellt eller humoristiskt. Jag förstår mig inte riktigt på dig heller.
  14. Sluta låtsas vara så tuff och kaxig hela tiden, du är bara pinsam. Det kommer inte att imponera på någon. Det märks att du fejkar, var ärlig istället. Du duger som du är.
  15. Sluta ställa så förbannat höga krav på dig själv hela tiden. Det är okej att misslyckas emellanåt. Alla gör det. Stanna upp och lukta på blommorna, det kommer inte att döda dig, jag lovar.

Då var det avklarat. Väldigt tillfredställande, må jag säga.

Kommentera här: