And if you ask why I'm so blunt...

...it's 'cause I care for you, you cunt. (The Arks nya är faktiskt en väldigt angenäm upplevelse). Men nu var det inte det som jag ansåg var uppseendeväckande nog att avbryta min dvala för att kommentera. Det var snarare två nyheter, vilka gott skulle kunna vara försenade aprilskämt båda två.

Först är det idén om att a-kassan skulle bli obligatorisk. Arbetslöshetskasseobligatorium (30 bokstäver!) är okej, kårobligatorium är förmätet. Que? Vill dom ens få mig att vilja försöka sätta mig in i deras sätt att resonera så får dom för det första lov att bli lite konsekventare. Att folk går ur a-kassan kan ju omöjligt vara en följd av att ni valt att höja avgiften? Att ta itu med roten till problemet är inte en rimligare väg att gå? Nej, tvinga folk att gå med istället. Då blir alla nöjda och glada.

Nyhet/skämt nummer två är Folkpartiets förslag om att vab-dagarna ska kvoteras. Än en gång med hjälp av detta underbara politiska verktyget tvång. Har för mig att jag läst nånstans att fp är ett liberalt parti? Kan verkligen inte erinra mig om vart just nu dock.

(Har för övrigt börjat kunna ana vaga tecken på att jag missbrukar ordet dock. Det är dock inget som bekymrar mig nämnvärt, då det inte är jag som ska läsa skiten).

Dagens Paranoida Konspirationstanke:
Alliansen gör sitt bästa nu för att ta fokus från stormen kring Leijonborg. Inte för att dom behöver honom - inte egentligen - det är bara hans unika förmåga att hitta på nya nyckelfrågor inför valen som gör honom användbar. Det, plus hans osvikliga sinne för att hitta bra lunchställen i innerstan. Hela a-kasse- och vabkvoteringsgrejen är en enda stor täckmantel.

Fler obegripliga beslut kommer att följa inom de närmsta två veckorna om jag har rätt. Förslagen kommer sedan att dras tillbaka, då de inte på något sätt är representativa för allianspartiernas politik. Kanske kommer deras existens helt att förnekas. Only time will tell.

Kommentera här: